Conversie tips voor webshops

Gemak, tijdbesparing en geen zorgen. Dat zijn allemaal dingen waar wij als mensen onszelf warm voor kunnen maken. Maar niet alles werkt zo. Toch kan internet daar een grote rol in spelen. Kijk maar naar de grote opkomst van de webshops. Wij zijn daar als webdesign bureau wel erg blij mee natuurlijk, maar u kunt er ook profijt van hebben.

Een webshop voor kunstplanten laat zien hoe dit kan. Het biedt gemak, tijdsbesparing en ontzorgt de eigenaar. Verder zit er een goed webdesign voor en is de gebruiksvriendelijk optimaal. Als je een webshop gaat starten zijn dit twee uiterst belangrijke factoren.

Design

het aan de man brengen van je producten in een webwinkel is niet zo makkelijk als veel mensen denken. Dit komt vooral door het feit dat mensen bang zijn om te investeren. Ze zien wel gouden bergen, maar kopen geen jeep waarmee ze deze bergen kunnen overwinnen. Een goed design kost wat geld, maar dan heb je ook wat.

Gebruiksvriendelijkheid

Naast het design is het belangrijk om een zuivere gebruiksvriendelijkheid te hebben. Bij de website die ik je net liet zien is daar als volgt vorm aan gegeven. Als je gaat naar de categorie van kunstbomen, dan zie je daar allereerst alle producten. Maar voor de bezoekers die iets specifieks zoeken, is er een duidelijke mogelijkheid om je keuze te maken. Maar bovendien staan er de USP’s overzichtelijk opgesteld.

Als je vervolgens naar één van de producten gaat, dan zijn de productfoto’s goed zichtbaar en kan er ingezoomd worden. Als je een kunstplant kiest met verschillende varianten kun je heel gemakkelijk kiezen voor een lengte en de bestel button is goed zichtbaar. Dit bevordert de conversie. Een verbeterpuntje is het 06 nummer op de website. Het is goed om altijd bereikbaar te zijn, maar hierbij is een vast telefoonnummer wel belangrijk.

Ook de check out van deze webwinkel is optimaal ingericht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *